tirsdag 14. desember 2010

Bøker å lese i juleferien

Jeg er av den typen menneske som elsker bøker. Det er ikke smart å ta meg med inn i en bokhandel "en liten tur", for å si det sånn. Ikke et bibliotek heller, egentlig. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle anbefale litt lesestoff for juleferien.


Regines bok:




Denne boka handler om Regine, som det sannsynligvis ikke er mange som ikke har hørt om. Hun hadde kreft og en blogg hvor hun skrev om sykdommen og om hvordan livet hennes med sykdommen var. I fjor døde hun, og hun ønsket da at bloggen hennes skulle bli publisert som bok. Det har den nå blitt. I boka finner man blogginnlegg Regine har skrevet, det er noe som familien har skrevet og det er bilder. En bok som virkelig er verdt å lese!






Jeg tenker nok du skjønner det sjøl:




Dette er boka om Christopher som ble mishandlet av faren og endte opp med å dø av skadene. Boka handler om alle tegnene noen burde sett og alt det grusomme som ble gjort mot Christopher. Dette er en bok jeg vet det er mange som har vært usikre på om de vil lese, rett og slett fordi den er grusom, men etter å ha lest den har man ikke bare lest en grusom bok, man sitter også igjen og tenker "det der skal jeg aldri gjøre mot mine barn!" 






Spis, elsk, lev:




Boka om Elizabeth som lever et bra liv i USA, men som allikevel er deprimert. Hun bestemmer seg da for å ta en pause i livet sitt, og drar til Italia, India og Indonesia i et år. I Italia lærer hun seg italiensk og spiser mye italiensk mat, i India lærer hun å finne sinnsro ved hjelp av en guru og i Indonesia lærer hun å finne balansen i livet av en eldgammel medisinmann. Jeg likte hver side i boka.








Unbearable lightness:


Denne boka har jeg ikke lest enda selv, men jeg så Ellen DeGeneres Show her en dag og da handlet det litt om denne boka. Boka er skrevet av Portia de Rossi, som er kona til Ellen DeGeneres, og handler om Portias liv gjennom en tøff spiseforstyrrelse. Denne boka skiller seg litt ut fra mengden av spiseforstyrrelsesbøker med at den er skrevet av en som har opplevd det selv, i motsetning til alle de bøkene som er skrevet av en utenforstående. Uten at jeg har lest denne selv, tror jeg den er verdt å lese.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar