søndag 5. desember 2010

Så tenner vi to lys...

I dag er det andre søndag i advent. Noe som betyr at det bare er 2 søndager til før julaften. Og jeg er bare ferdig med 2 julegaver forløpig! Har noe å gjøre bare jeg blir ferdig med eksamen og får studielånet, med andre ord...


Ellers er det snø ute, noe som gjør at det til stadighet er en utfordring å ha lav bil. Heldigvis er snøen løs nå, men hvis det blir litt kramt eller harde klumper er det bare å glemme. Var ute og måka bilen istad, for gidder ikke å gjøre det før jeg skal på skolen i morgen. La et teppe over, slik at det bare er å dra av teppet i morgen, så er all snøen borte. Da slipper jeg å skrape også. Bilen min er i tillegg fra tidlig 90-tall, så den har heller ikke så mange fancy finesser. Den har varmeapparat, men det er nesten det eneste den har.


Jeg kan også nevne at jeg planlegger å få meg jobb. På en pizzarestaurant noen kvelder i uka. Trenger litt ekstra penger når man er student. Er ikke så lett å bare leve på studielånet når man har husleie, strøm, bil og i tillegg må ha noe til mat. Også er studielånet bare på 10 måneder, som betyr at man ikke får noe i juni, som igjen betyr at det gjelder å spare opp alt man kan i tida før juni. Da er det jo sannsynligvis masse eksamener og man har ikke tid til å jobbe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar