torsdag 9. desember 2010

Mitt drømmehus

Jeg har innsett at hvis jeg skal realisere drømmehuset mitt, så må jeg sannsynligvis begynne å spare så fort som mulig og gjerne vinne en del millioner i lotto. For at drømmehuset mitt skal inneholde det jeg vil det skal inneholde, må det nemlig være stort og ha mange rom.


1. Jeg vil ha et bibliotek.
Jeg elsker bøker. Selv om jeg ikke alltid har like god tid til å lese, liker jeg å vite at jeg har bøker tilgjengelig hvis jeg vil lese. I tillegg liker jeg lukta av bøker, selv om de egentlig bare lukter papir. Bøkene mine skal sorteres i biblioteket mitt. De skal stå etter type bok, og alfabetisk etter etternavnet til forfatteren.


2. Jeg vil ha et formingsrom
Jeg syns det er kjempegøy å være kreativ. Jeg liker å tove, jeg liker å lage ting i leire, jeg liker å strikke, jeg liker å male, jeg liker å sy. Jeg liker rett og slett å lage ting og å være kreativ. Derfor vil jeg ha et eget rom til å gjøre slike ting. Litt fordi det ikke er så praktisk å ha et laken utover hele stua fordi jeg skal male og litt fordi det da vil være et rom med formingsrot.


3. Jeg vil ha et musikkrom
Musikkrommet skal være lydtett, slik at jeg kan spille saxofon eller noe til nesten alle døgnets tider. Det skal være en vegg som er dekket av en bokhylle, hvor alt av noter, fliser, plektere osv. skal oppbevares. De tre resterende veggene skal være malt med noter fra mine favorittsanger. Det skal også være en pc på musikkrommet med alt av Finale, Cubase osv. av musikkprogrammer.


I tillegg er det et must at huset inneholder minst 2 soverom, kjøkken, stue, spisestue og bad. Jeg kan sikkert lett komme på hva mer huset mitt trenger også, men forløpig stopper jeg her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar