mandag 15. november 2010

Hva skal vi egentlig med pels?

I det siste har det vært mange eksempler på at pelsdyrnæringen er en fæl næring, hvor dyrene ikke har det godt. Kristin Halvorsen vil avvikle pelsdyrnæringa, og det er jeg helt enig i. Jeg kan ærligtalt ikke se noe poeng i å beholde næringa. Jada, det er sikkert fint og digg å gå med og sånn, men det finnes da veldig mange andre typer klær man kan bruke istedenfor.


Jeg for min del bruker veldig mye hjemmestrikka klær. Digg som fy, og det eneste som har blitt gjort for å få tak i ulla er å klippe sauen, som strengttatt må til. Klipper man ikke sauene sine er det dyreplageri(jeg har en nabo som er alt for slækk på det, og sauene går rundt med møkk i ulla si...den ulla blir nok ikke garn, for å si det sånn).


Pels er, etter mitt syn, et plagg for overklassen. De fine fruene med en formue på flere sifre enn en gjennomsnittlig person ellers. Og ikke for å diskriminere de fine fruene, men det trenger virkelig ikke den pelsen. Det er ingen som trenger en pels. I så fall lurer jeg på hva de trenger den til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar