onsdag 17. november 2010

Trekant og homofili

Nå har jeg akkurat sett den tredje episoden av programmet Trekant som går på NRK3. Det handlet i all hovedsak om homofili, hvor da de 3 programlederne møtte noen homofile som de kunne spør spørsmål og skulle være med en stund.


NRK hadde åpenbart funnet 3 ungdommer(programlederne) som virkelig viste nada om homofili. Det var nesten så jeg satt her og var litt flau over spørsmålene de stilte. Men for all del, de skal jo spør om alt mulig av spørsmål for at folk som ser på det skal kunne lære.


På slutten av alle de 3 møtene de hadde med hver sine homofile folk fikk jentene hvert sitt kyss på munnen, mens gutten fikk et kyss på kinnet. Dette så de på sammen etterpå og det virka som om det var litt big deal å ha kyssa en av samme kjønn. 


Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke har tall på hvor mange jenter jeg har kyssa eller klina med. Ofte i drikkelek, men klining er klining. Jeg syns ikke det er noe rart å kline med ei jente selv om jeg er jente selv, og jeg tenkte åpenbart ikke noe over det første gangen jeg klina med ei jente heller, ellers hadde jeg vel huska den spesifikke hendelsen fremdeles.


Jeg har flere kamerater som er homofile og venninner som er lesbiske. Det hender også at jeg er med dem på homo-fest. Og jeg bare sier det; ingen kan feste som homoer! Nå kan det hende at det er oppfattelsen min fordi jeg er litt over gjennomsnittet glad i Grand Prix-musikk og litt under gjennomsnittet glad i mannfolk som tror jeg vil ha dem bare fordi jeg ser på dem. På en homo-fest er sannsynligheten liten for at noen mann i det hele tatt vil ta på meg.


Det sies at man ikke er helt sikker før man har prøvd begge deler og forløpig har jeg bare prøvd å kline når det kommer til jenter. Men jeg har jo ikke noe imot å kline med jenter, så kanskje jeg er litt homo?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar